Tuesday, June 1, 2010

Stevia - sugar free. Sesuai untuk kencing manis atau diabetic

Stevia merupakan pemanis untuk kencing manis / diabetic adalah 200-400 kali ganda lebih manis daripada gula biasa, tidak memudaratkan kesihatan dan tidak mengandungi kalori. Ianya semulajadi dan dihasilkan dari pokok stevia.

Laman baru kami : http://pemanis-stevia.blogspot.com/

Sila lawati laman tersebut untuk mengetahui harga terkini

Stevia paling murah di pasaran Malaysia !!

Photobucket

Penyakit kencing manis/ diabetic adalah penyakit yang kian meningkat. Apabila seseorang mendapat penyakit kencing manis/diabetic, pelbagai pantang perlu diamalkan untuk mengurangkan kemelaratan penyakit ini.

Baru-baru ini sejenis pemanis telah ditemui iaitu pokok stevia dan ianya semulajadi / natural tanpa pengubahsuaian kandungan kimia pemanis ini. Stevia tidak mengandungi kalori dan manisnya ialah 200-400 kali ganda daripada gula biasa. Sesuai digunakan oleh pesakit kencing manis / diabetic dan pengamal diet. Stevia merupakan gula penawar kencing manis / diabetic

Stevia boleh dikatakan pemanis untuk kencing manis / diabetic kerana ia tidak memudaratkan seperti gula biasa. Selain itu ia juga boleh digunakan untuk orang yang ingin menurunkan berat badan kerana ianya tidak mempunyai kalori.


Sesiapa berminat boleh hubungi saya

3 comments:

  1. Setuju dengan stevia sebagai diabetes natural sugar! Say no to refined sugar and artificial sweeteners!

    ReplyDelete
  2. Saya sentiasa minum minuman dengan pemanis stevia. Kurang kalori dan lebih sihat

    ReplyDelete
  3. Very nice post, I liked it too much, if you would like to something like this you can find it here best sugar free substitutes.

    ReplyDelete